MOLESKINE ® LITERARIO

Notas al vuelo en cuaderno Moleskine® .

Austen y los zombies

Carátula de la novela sin maquillaje. Fuente: papercuts

Siempre supe que esas mujeres enamoradas del poder y el dinero, además de sus favorecidos poseedores, de Jane Austen tenían algo raro. ¿No se iba llamar "la mujer zombie" la novela El Pasado de Alan Pauls? Los vampiros masculinos con sus uñas largas y sus ojos desenfocados no me dan miedo... pero sus versiones femeninas, qué pánico. Y ni siquiera necesitan dientes de plástico, basta con un vestido elegante y una cinta de terciopelo en el cuello. Finalmente, alguien me da la razón y piensa, como yo, que las novelas de Austen en realidad son cuentos de horror:

Quirk Books’s spring catalog features at least one title I’d like to get my hands on: “Pride and Prejudice and Zombies,” by Jane Austen and Seth Grahame-Smith. Like a DVD loaded with extras, the book includes the original text of the Regency classic, juiced up with “all-new scenes of bone-crunching zombie mayhem.” Is this a bold attempt to scoop “Jane Bites Back,” Michael Thomas Ford’s forthcoming novel about an undead Jane Austen who, after 200 years of writer’s block, takes revenge on everyone making money off of her? More proof of the inherently vampiric nature of the literary heritage industry? Or the strongest argument yet for retroactive tightening of copyright restrictions? We at the Book Review strive to drive a stake through the heart of all reincarnations of Austen’s most famous opening line, but the version in “Pride and Prejudice and Zombies” is actually pretty good: “It’s a truth universally acknowledged that a zombie in possession of brains must be in want of more brains.”

Etiquetas: , , ,

« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Publicar un comentario